Świat widziany moim okiem

piątek, 31 stycznia 2014

Zombie Survival. Podręcznik technik obrony przed atakiem żywych trupów.




BEZ ZBĘDNEJ ZWŁOKI (ZWŁOK)
SKORZYSTAJCIE Z JEDYNEJ SZANSY
I UZBRÓJCIE SIĘ W NAJLEPSZY
PRZEWODNIK PO TECHNIKACH
OBRONY PRZED ATAKIEM ZOMBIE!


TA KSIĄŻKA URATUJE WAM ŻYCIE!






Czasem nic się nie dzieje, a tak chciałoby się coś napisać. Więc sobie wymyśliłam nową kategorię - książka. Bo ja dużo czytam (patrz górny prawy róg). Na początek książka, którą kupiłam mojemu ślubnemu z okazji imienin. A z tym kupnem też było śmiesznie. Najpierw sprawdziłam w necie, gdzie ją mogę dostać. Była w empiku na Gdańskiej. Miałam wychodne więc pojechałam spotkać się z eM i przy okazji wstąpiłyśmy do empiku. Szukam na półce z fantasy ale nie widzę. No to podchodzę do pana z obsługi (swoją drogą miły i o aparycji też nie tego sobie) i pytam się gdzie może być ta książka. On na to, że na pewno nie fantasy. To ja mu podsuwam, że może poradniki. Dziwnie na mnie spojrzał, pomyślał chwilkę i zaprowadził do horrorów. No na to, to ja bym nie wpadła. Ale do rzeczy.

Książka to pewnego rodzaju przewodnik, który zawiera wszystko na temat sztuki przetrwania w świecie opanowanym przez zombie. Cała wiedza na temat nieumarłych została spisana w 7 rozdziałach. W pierwszym pt.: "Zombizm: mity i rzeczywistość" autor przedstawił w skrócie całą istotę problemu. Wyjaśnił w jaki sposób przenosi się wirus solanum, który jest odpowiedzialny za infekcje. Opisał szczegółowo objawy, drogi zakażenia, leczenie (które w sumie nie istnieje) oraz samoistną reanimację. Czytając to czułam się jak za czasów studenckich, takim to medyczno-naukowym językiem jest napisane.W rozdziale tym znajdziemy również szczegółowe cechy, którymi charakteryzuje się zombie. Kolejny rozdział to pełne kompendium broni, od zwykłego łomu aż po bomby nuklearne. Opisano w nim chyba każdą broń, jej wady oraz zalety. Przedstawiono w jaki sposób unicestwić umarlaka. Rozdział trzeci mówi o obronie. Gdzie się najlepiej udać w przypadku epidemii. Jak przygotować własny dom, zapasy, materiały pierwszej pomocy. Kolejna część przygotowuje nas do ucieczki, która ma miejsce, gdy epidemia osiągnie III stopień. Są w niej opisane wszystkie rodzaje terenów, od pustynia aż po koło podbiegunowe. Znajdziemy tu również listę niezbędnych rzeczy do zabrania. Następny rozdział mówi o taktykach zwalczania umarlaków, a kolejny o życiu w świecie opanowanym przez zombie. Osobiście uważam, że najciekawszym rozdziałem jest rozdział ostatni pt.: "Zombie na przestrzeni dziejów". Poddano w nim analizie historycznej wszystkie znane ataki żywych umarlaków. I o dziwo wcale nie było ich tak mało. Jestem w szoku.

Książkę uważam za dobrą. Teraz jestem gotowa na inwazję zombie. Znaczy wiem jak się przygotować, bo gotowym na takie coś nigdy być nie można. Polecam ją wszystkim, którzy lubią poszerzać swoją wiedzę. Zwłaszcza na temat zombie, które swoją drogą ostatnio stało się modne. Cena detaliczna 34,90 zł (wyd. zysk i s-ka).

I na zakończenie cytacik, który zapadł mi głęboko w serce:

Powstaje z grobu, a ciało jego nieczyste domem czerwi. Bez życia w oczach, zimna jego skóra, serce mu w piersi nie bije. Jego dusza pusta i mroczna jak nocne niebo. Drwi z ostrzy, plwa na strzały żadnej szkody mu nieczyniące. Po kres wieczności błąka się po ziemi, wietrząc krew żywych i ucztując na kościach potępionych. Strzeżcie się żywej śmierci! 


(z rozproszonych tekstów hinduistycznych ok. 1000 r. p.n.e.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz